Omarbeta manus + färdigställa illustrationer + maila + svara i telefon + blogga + instagramma + facebooka + värna sitt privatliv

Nej, ni ser; det får inte ens plats i en titel, och än mindre i ett liv. Såhär borde det se ut, snarare:

omarbeta manus + värna sitt privatliv

Jag kopplar ner tills manuset är klart, det vill säga 3 april, tittar ibland till mailen men njuter för det tredje av våren som faktiskt är här. Bara att öva sig i att sitta still på en bänk i solen, utan mobilsällskap? Är en utmaning för nutidens förbannade människa. Därför har jag köpt en vanlig väckarklocka, för att bannlysa mobilen från sovrummet, och när telefonen väl gått sönder? Tänker jag skaffa en med vanliga knappar, utan internetfunktion.
Japp, det är sant; jag är en bakåtsträvande retrotös. Eller, jag vägrar stressa ihjäl mig på grund av en massa teknik.

Götaälvbron, foto: Martin Solede

Kommentarer