Snart kommer ett inlägg om skrivande

... i dess allra mest monstruösa form; omskrivningen, den ensamma, experimentella, sinnessjuka av ett helt och klart manus där omfattande saker vill ändras och författaren, likt en ökenvandrare, måste gå de sista stegen innan staden, eller hägringen, utan redaktör eftersom ingenting blivit riktigt beslutat än.
Vem vet?
Inte jag.

Snart kommer också ett inlägg om olika slags antagningsbesked från förlagen, men det får vi vänta med tills efter Bolognamässan i slutet av mars. Why? You know why. Mycket, mycket känsligt läge just nu. Många, många som läser och tycker till, och en författare som försöker balansera upp situationen.


Kommentarer

CharlotteC sa…
Hur kommer det sig att du ska byta förlag med nya manuset? Är retropunk (som för övrigt låter som en sjukt cool genre) inget för Gilla Böcker?
Christin sa…
Nej nej, byta är inte grejen! Jag visste redan från början att manuset skulle bli annorlunda (retropunk ÄR en sjukt cool genre), och eftersom jag just nu lever på stipendium ville jag bredda chanserna och spara tid, utifall att Gilla tackade nej; alltså skicka till flera samtidigt.
Dessutom har olika förlag olika image och arbetssätt, olika saker att erbjuda. Jag ville helt enkelt sondera terrängen, affärsmässigt.