Sommarkollo & agentavtal

I sommar kommer jag gästa ett litterärt kollo för ungdomar och det ska bli SÅ KUL! Jag ser goa tjejor och killar, solvarma träväggar, gröngräs, vinkande björkträd, bänkar och korv med bröd framför mig, och det bästa är att de läser Rävsång inför mitt besök, att de vet vem jag är när jag tittar in! För det värsta med denna höst? Det var på en boklåda i stan, när ingen kom och jag satt på scenen som ett ensamt fån. Aldrig mer säger jag bara! Aldrig mer.
Bokkollot anordnas för fjärde året i rad av Lerums och Alingsås bibliotek! Åtta ungdomar från vardera, alltså sexton stycken totalt, mellan tretton till sexton år är välkomna, man håller till på en kursgård i Härryda, läser, boktipsar, har femkamp, poesibingo, filmkväll, och jag dyker upp 16 juni, som jag förstått är dag två, svarar på frågor om Rävsång, diskuterar skrivande och författarskap och bjuder på en massa hemlisar. Kollot brukar bli fullbokat ganska snabbt, så skynda!

Rävsång (släpps 8 september 2014)

Agentavtalet? Är på gång. Jag ska berätta hela historien för er när den väl är säkrad, men igår hade jag ett härligt samtal med en agentur som vill representera mig och det är första gången på flera månader som jag karriärmässigt känner medvind. 

Kommentarer