Tillbaka från Mexiko

... vilket så klart var fab!! Helt enastående! Makalöst! Overkligt! Särskilt när vi kom hem till horisontalregn/snö och några fjuttiga plusgrader, eller som jag sa till Kristoffer: "Man kan inte tro att det är samma värld".


Vi bodde på Iberostar Tucan, rekommenderas om man har plånbok för det! Och som i sann djungelanda fanns det apor, påfåglar, lustiga tvättbjörsliknande djur och något som tycktes vara en blandning mellan hare och råtta, alltså ingen äcklig svans, däremot ursöta små rumpor och öron ... dessutom var det så fuktigt hela tiden att kläderna knappt blev torra (jag tänker på djungelexpeditioner, mygg, underliga djur ... jag tänker, skriva?).


Väl tillbaka trodde jag att skojiga mail väntade på mig, och det gjorde det, men inte rätt sorts. Istället för att veta mer om hur det går med beslutsfattandet hos Förlagen fick jag en superfin förfrågan jag ska berätta mer om. Jag fick också lite mail från olika håll med frågor och funderingar, vilket alltid får mig att känna mig så viktig.
Detta resulterar dock i att den väntan jag trodde mig slippa ifrån genom att resa bort återigen försöker svälja mig hel, och jag måste utifrån den fatta två beslut:
  1. påbörja bok två/vänta på besked för bok ett?
  2. söka sommarjobb/vänta på besked för bok ett?
Någon som har en idé?

Kommentarer

Amanda sa…
Välkommen tillbaka! Har verkligen saknat dina inlägg (en gång i veckan kändes som ingenting!) men du var verkligen väl förtjänt av semester. Såg underbart ut :)

Sedan är jag litet partisk eftersom jag hela tiden vill ha fler och fler böcker från din sida, så jag skulle nog säga alternativ 1. Eller att göra som du känner.
Christin sa…
Tack! :) och roligt att du längtat! Då känner jag mig sporrad att skriva mer ...

Jag tror baskemig jag ska ta tag i bok två. Har cirka 3 månader kvar av stipendiet innan jag på allvar måste börja brödjobba igen, dessa 3 månader ska förvaltas väl! Så ... i morgon kör jag. Så får vi hoppas något förlag nappar på första, så att du och de som vill får läsa!
CharlotteC sa…
Jag röstar också på att köra igång med bok 2! Aldrig fel med en smygstart! :P
Christin sa…
Charlotte C, nej, eller hur? :) dock fick jag svar från ett förlag idag, och vips ändrades allt ...

Tack ändå för era synpunkter, det är härligt att ha "bollplank"!