August



Mitt årliga inlägg om Augustpriset. Och tidigare år har jag varit ganska hård i min kritik. Nu tänker jag enbart fokusera på vad det är jag vill ha. 
Augustpriset:
  • Årets svenska barnbok
  • Årets svenska ungdomsbok
  • Årets svenska vuxenbok
  • Årets svenska fackbok

Rättvis åldersindelning, rättvis fokusering på både ung och gammal litteratur, rättvis fokusering på utövarna av densamma. 

(Och GRATTIS till min fellow writer Jessica Schiefauer som återigen blivit bland de nominerade, hon är så värd!)

Hej på er!

Kommentarer

CharlotteC sa…
Jag är ju lite grön på det här men som blivande ungdomsförfattare känner jag precis som du, hur 17 kan barn och ungdomsböcker ligga under samma kategori? Det är ju jättestor skillnad på bilderböcker och ungdomsböcker och det känns omöjligt att ha samma bedömningsgrunder för båda!
Christin sa…
Precis. Så resonerar jag också.