Fredag, mina vänner

Som jag har svettats med manuset den här veckan! Men det har gett resultat. Sida 156 av 250 och det tickar. Mindre än halva kvar nu! Dessutom har jag hittat det optimala skrivstället i Göteborg: Handelshögskolans bibliotek. TYST AREA. Massor av klurande studenter, rymd, ljus och utsikt. Orden bara rasade ur mig där igår, tills en pekfingervalsare satte sig bredvid mig och skrev så hårt att det dundrade. Fast då var klockan 18, det var dags att ändå runda av.



En mindre rolig grej är att fasadgubbarna har tagit våra fönster och ersatt dem med spånskivor. Man ser ingenting. Men en helt fantastisk grej är att jag var på anställningsintervju idag. Och det verkar vara my place to be. Det verkar vara my type of people. Jag kan med största sannolikhet vara my very best self där. Och jag längtar efter att vara my very best self. En i gänget. I ett sammanhang. Organisatorisk, kreativ, ödmjuk, driven, trygg, initiativtagande och bidragande faktor till skratt och god stämning. Minus jobbiga arbetstider, avbrutna samtal och kunder up in your face. Det är alltså inte ett butiksjobb till. Det är ett vuxenjobb på kontor. Det är ett karriärskliv av rang. Så håll tummarna!!!!!!!

Kommentarer

När allt flyter på, är det underbart att vara författare. ;)