NaNoWriMo




Japp, jag kör i år också. Gör du?

Kommentarer

Michaela sa…
Jag VILL så gärna, men satsar i stället på att redigera fjolårets nanomanus. Så jag kör redigeringsnano i stället!
Christin sa…
Det borde ju fungera? Att du marar in en uppskattning avden text du redigerar per dag? Själva grejen med Nanoär ju att få snurr på kreativiteten :) jag skriver ju om samma manus som jag höll på med sist.
CharlotteC sa…
Försökte förra året men gav upp efter en tredjedel, hade gärna gjort ett nytt försök i år men heltidsjobb/heltidsstudier/höggraviditet/debutbok på g ställer till det lite grand! :P Får sikta på nästa år istället!
Skriviver sa…
Jag tror jag kör på Michaelas variant - redigeringsnano.Jag har ju en del text som behöver nyskrivas och en del text som behöver redigeras väldigt ordentligt. Hade inte tänkt "vara med på riktigt", men faktum är att jag kanske ska försöka med det ändå. Och försöka räkna 700 nyskrivna/redigerade ord per dag - det kanske är okej?
Christin sa…
Charlotte - det känns som att du är fullt befogad att stå över i år! :) haha ... stort lycka till med allt! Särskilt spännande att vänta barn ju!! :)
Christin sa…
Linda - jag tänker att NaNo är till för all slags skrivande. Kanske tolkar jag in för mycket, men jag tycker att redigering funkar också. Att man får lov att använda peppen under NaNo till all form av textproduktion! :) jag redigerar också, isch. Eller så skriver jag om. Hur som helst: heja oss!! Ni får adda mig!
Låter spännande med NaNoWriMo. Håller på att skriva ett manus redan, men det pågår hela november och December också sen ska det vara klart för att lämnas in till korrekturläsning 2 januari-2016. Underbart ;)
Christin sa…
Cecilia - hänger inte riktigt med? NaNo pågår bara under november månad. Eller menar du nåt annat?