Manus inlämnat

...  till förlaget och det är en väldig lättnad! För jag har lite annat att tänka på, eller "skrivkramp" som jag kallar det. Ser ni? Var krampen sitter?


Förläggaren svarade ganska direkt och sa att hen läser omgående och hör av sig snart. Om JA från förlaget släpps boken som tidigast våren 2017, med andra ord blir det inget nytt från mig i år heller. Lilltutan kommer i mitten av sommaren så ett höstsläpp går inte, då vill jag bara vara mamma. Och om nej från förlaget kan jag jobba om manuset först nästa år, mina tankar är redan grusiga och revirhetsande och boförberedande - det var knappt att jag fick ur mig slutet av Vita Tiger. Men redigering är en helt annan sak. Då är liksom ramarna satta och man har nåt att utgå ifrån. I love att klippa och klistra! Dessutom är man flera i skrivet. I love att vara flera!

Så, det är nu det gäller. Håll tummarna!!!

Kommentarer

Michaela sa…
Åh dubbelgrattis!! Jag håller tummarna för att allt slutar bra! :) Fira med alkoholfritt bubbel!
Libertin sa…
Men GRATTIS! Så roligt!
Stort grattis till både mage och manus!
Christin sa…
Michaela - alkoholfritt bubbel är inte tokigt! När vi var nere på Falkenbergs Strandbad hade de en asgod variant, Alain Milliat hette tillverkaren, och jag drack Pink Grape Rosé (tror jag) med en isbit i. Rekommenderas!!

Libertin och Annika - tack ;)
cyndi sa…
Grattis Christin till Lilltuta och ny bok på G.
Blir roligt att följa bådas färd framåt.

Christin sa…
Tack Cyndi! Ja, en särdeles spännande vår, detta :) mycket, mycket, MYCKET som ska/kan hända.
Anna sa…
Så härligt, stort grattis!
Josefine sa…
Vad roligt! Stort Grattis Christin!