Mitt i väntandet

... tränar jag lite. Och det är dagens tips! YOGA! Mångtusenårig, medicinsk träningsform som förenar kroppen med det inre som inget annat. Faktiskt inget annat. Jag hittade den här för ett tag sen och provade nu, kroppen känns starkare och vitalare efter bara dessa tio minuter. It's amazeballs!
Mammayoga/gravidyoga:



Sen är så klart inte alla gravida här inne! Det finns en hel del videos för er också. Förr hade Linnéa Jensen en youtube-kanal med massor av bra vids, den har hon dessvärre plockat ner. Men Jacob har sin up and running till exempel. Allra bäst är så klart att träna för en yogalärare - videos på nätet kan man se som ett första steg, eller ett fortsatt steg. Jag har gått gravidyoga på Göteborgs Yogacenter, sista kurstillfället var förra tisdagen, men eftersom det bara var fem gånger får jag liksom upprätthålla träningen själv. Så det här räcker bra för en "van" yogi.

I övrigt väntar jag på att höra från förlaget också. Ni kommer att få veta så snart jag vet! Men för första gången nånsin känns inte väntandet särskilt jobbigt. Snarare sluts jag in i nåt slags bubbla av saker som behöver fixas inför lilltutans ankomst och tänker inte så mycket på skriv. Fast igår bubblade de första raderna av bok två i serien upp, då var jag tvungen att skynda hem från spårvagnen, slå på datorn och fånga dem. Möjligen byter jag berättare i bok två, jag är inte helt säker än. Eller så varvar jag Avalon med henne.

Japp, så ser tillvaron ut! Nu ska jag duscha och ta mig till jobbet. Flex is the shit!

Kommentarer