En underbar, litterär debatt!

Jag älskar när vi pratar om litteraturen - särskilt den unga litteraturen!
Lotta Olsson undrar om det är dags att lägga ner ungdomsboken, då hon tror den läses mest av vuxna. Jag har också haft dessa tankar och många gånger funderat på att släppa mina böcker som vuxenböcker istället.
Sen svarar min coola förläggare Ada Wester på Gilla Böcker, del av Lilla Piratförlaget, sådär alldeles helrätt och jag inser att jag faktiskt håller med henne mer.

Vad tycker ni?

Åh, jag får rysningar av det här. Det är som att se ett berg flytta på sig - först kritiserar vi Augustpriset och nu tillsätter de en arbetsgrupp för att granska sig själva, sen uttrycker min förläggare samma slags åsikter som jag och mina fellow konstutövare, och debatten är igång. Tänk, att vi tillsammans kan skapa sån förändring! Det gör mig glad inför världens elände.

Kommentarer

Michaela sa…
Vilket bra svar av din förläggare! Håller med om det hon säger!
Christin sa…
Ja, hon är grymt bra! :)