Fertilitetshögtid & stugvisning

När jag tänker påsk tänker jag inte på Jesus, precis som jag inte tänker på Jesus när jag tänker på jul. Där delar jag och Fredrik Lindström samma tankar, vi är mer av det gamla norden, innan kristnandet. Norden som sitter i jorden, som sitter i blodet och ryggen. Man firar, enligt mig, inte Jesus uppståndelse över påsken utan våren, den härliga fertiliteten, vårblotet! Fjädrar, ägg, kaniner, bebisar och lilltutor har inget med Jesus att göra, liksom. Vi påskar för att vi ser livet återvända. Med detta sagt ska det bli fantastiskt att välkomna våren med äggletande i Vallda-trädgården, god, varm middag och skratt tillsammans med familjen.

Om man inte har särskilt mycket att göra under påskdagen håller Fastighetsbyrån den första visningen av vår sommarstuga i Mellbystrand! Fast det är ingen sommarstuga, snarare ett sommarhus, eller bara ett hus. Där kan man bo jämt, om man vill. Så pass på! Där är urtjusigt nu.

Kommentarer

Denise sa…
Jag håller helt med :) Det är viktigt att värna om gamla traditioner. Påsken är ju som du skrev till för att fira in våren och livet igen!

Glad påsk!
Kram
Christin sa…
Ja! :) och glad påsk på dig med! Här kommer livet!