Nya planer

Jag har släppt lös mina boa-tankar och boa-känslor och nesting-cravings! Sånt som inte ens har med bebis att göra fixas, som ny tv-bänk - här är i vart fall en barnhylla mitt i vårt vardagsrum:


Vi har hållit på hela långledigheten, skruvat, borrat, tvättat, flyttat runt och packat ner sånt som ska upp på vinden - trötta men väldigt glada.


Barngarderob, fyndad på blocket.se! Hensvik heter den, från Ikea.


I torsdags var det farmorskalas, i lördags var det grillning hos bästa vännen i hennes radhus i Lindome, i går, söndag, tog jag och Kristoffer en paus från röjet här hemma och körde runt Lygnern, fikade på Grindmossen, doppade tårna i det svinkalla vattnet. Där ute hade vi gärna bott, i nåt rött litet hus med vita knutar. Å andra sidan blir det långt till civilisationen. Men ibland lockar ett sånt liv, alltså.

Det börjar kännas verkligt nu och många känslor bubblar i kroppen, både goda och ängsliga. Som att det blir sista 9 veckorna på säkert flera år innan jag och Kristoffer får sova helt ostörda i vår säng, bara vi två. Eller att jag slår allt hårdare vakt kring tut för att jag vill att hon ska få vara så fri och ostressad som möjligt. Det finns galet mycket att köpa till barn, eller vuxna, idag! Och jag gillar det inte riktigt. Jag är själv ganska restriktiv med prylar och teknik, vi bytte liksom precis ut vår tjock-tv mot en platt! Och så vill jag att det ska bli även för tut. Ett väldigt analogt hem, fullt av böcker, radiomys och högläsning istället.

Och så lite annat i korthet: på jobbet har vi just anställt en mammavikarie för mig som jag ska lära upp i början av juni, jag kör vattengympa för gravida om tisdagarna (pure bliss!) och har fått veta från förlaget att första grovredigeringen kommer först i slutet av maj. Då har vi förhoppningsvis ett par nya arbetsplatser här hemma, med hyllor från Elfa och gardiner kring fönstren.

Kommentarer