Tips!

En massa tips jag ådragit mig det senaste, både jag-relaterat som bebisrelaterat. Varsågoda!
  • Bananschampo+balsam från Body Shop - de enda som funkar på mitt frissiga hår, gör det lugnt, mjukt och fint, och INTE statiskt.

 
  • Om ni vill ha en bebissäng från Ikea där man kan ta bort ena sidan och ställa den mot föräldrarnas säng? Funkar Hensvik, exempelvis. Längst ner finns två skruv att skruva i, men istället för att även skruva i de två översta svänger du in sidan under sängen och fäster den i motsatt sidas nedersta ribba med ett vitt spännband. På så sätt hålls den öppna sidan ihop, samtidigt som den är öppen. Cred till maken som var så finurlig!


  • Yoga är bra. Alltså jättebra. Särskilt om du planerar att föda barn i ditt liv - då behöver du ha god kroppskännedom och kommit underfund med vad andning kan göra för självkänsla, kontroll över sig själv och förmågan att behålla lugnet. Yoga är träning av både huvudet och kroppen. Jag kunde bottna i yogan när jag stängde alla intryck ute - jag blundade mig genom hela födelsedagen, från dess att vi lämnade lägenheten, och andades, andades, andades. Magi. 

Kommentarer

Lisa sa…
Grattis till babyn! Jag ska få barn i oktober och tänker en del på hur det ska gå att kombinera småbarnsliv med skrivande. En del av mig vill bara skicka in det där manuset till förlag nu så att jag har det gjort innan babyn kommer, men en annan del säger att jag ska ta det lugnt, manuset behöver vila, jag kommer att kunna skriva även med ett barn, bara på ett annorlunda sätt. Hur tänker du kring det här?