Jag drömde

... att jag var på något slags bokjippo, och Vita Tigern hade kommit från tryckeriet men att läsarna hann ta vartenda exemplar innan jag ens hunnit hålla boken i min hand. Jag blev lite arg, också smickrad. Det där habegäret hos läsarna är ju eftersökt. Ändå ...
Is it good or bad? Är mitt undermedvetna oroligt inför att släppa taget om min "bebis"?

Sen drömde jag att en familj, där både mannen och kvinnan var mörkhyade (och Rut är så ljushyad att hon typ är genomskinlig), påstod att Rut var deras dotter. Inte min. Jag försökte påtala likheten mellan henne och mig, och olikheten mellan henne och dem, och att det ju var uppenbart vem som är mamman. Men de vägrade lyssna.
Och så blev det slagsmål, så klart.
Is it good or bad? Är mitt undermedvetna oroligt inför att "släppa taget" om min bebis?


Kommentarer

Annika sa…
Det är mäktigt det där undermedvetna. Ibland undrar jag om skrivflowet kommer från samma plats som drömmarna?
Lycka till med att släppa taget om Vita Tigern, ser fram emot att läsa :)
(Väldigt fina pressbilder!!)
Christin sa…
Skrivflowet kan absolut komma från samma plats! Liksom jag kan tycka att skrivet består av samma energi som orken - har jag skrivit orkar jag sällan typ städa eller "ta tag" i annat :P då har jag tömt mig. Så var det klart ...

Och tack! Jag är nöjd med bilderna :)