Med lite darr på rösten

... som förhoppningsvis inte hördes, presenterade jag Vita Tigern på BTJ-dagen idag. Men först lunchade vi på restaurang Atelier, hotell Pigalle, marknadskoordinator Kajsa Olofsson (Gilla Böcker/Lilla Piratförlaget) och jag. Och det är verkligen ett perfekt ställe för en släppfest, egentligen - mer perfekt än Steampunk Bar (nu svär jag väl i kyrkan). Miljön är liksom mer "äkta" på Pigalle, som att kliva in på Vita Tigern, mötas av de gamla tavlorna, de uppstoppade djuren, och i lobbybaren stod en man i svart höghatt (!!!). Hm ... vi kanske får tänka om.

Under lunchen pratade vi igenom lanseringen av Vita Tigern. Efter lunchen köpte jag nya strumpbyxor eftersom hela fyra maskor hade gått på de gamla, från hälen och upp på vaden. Sen tog vi oss till Kulturhuset i Mölnlycke, där en större skara muntra bibliotekarier satt och insöp förlagens bokpresentationer och frossade i vårkataloger och gratisböcker. Vilket jobb alltså! Det har hänt att jag sneglat åt bibliotekarieutbildningar, kanske att jag rentav har sökt men inte kommit in? Minns inte ... jag ändrar ständigt kurs. Men skrivandet och författarskapet, det är beständigt.


Efteråt kom en bibliotekarie från Frölunda bibliotek fram och sa att hon tyckte Vita Tigern lät jättespännande, och frågade om jag går att boka. Vilket jag absolut gör! Jag undviker helst signeringar etc. i bokhandlar, då jag inte drar så mycket folk (än?), men gärna biblioteksframträdanden eller skolbesök, förutsatt att eleverna läst mina böcker ...

Vinklar jag hittills tagit fram för just dessa böcker är
  • steampunk/gaspunk, vad är det?
  • fantastik/sci fi för unga
  • fantastik/sci fi - samhällskritiken
  • världsbygge, research - skrivande
  • framtidsskapande - vilken framtid vill vi ha?

Som ni säkert förstått är jag mammaledig, men min tid går att pussla med. Så book me!

Kommentarer