Författar-fengshui

Jag hade med mig en matkasse fylld av kasserade manus hit till Stugan, och nu har jag bränt dem! :) hade en rensning av min hylla för ett tag sedan och sparade en version av alla de 6 manus som lett fram till detta 7e. Resten, alla slattar och korrektur och så vidare, brände vi upp i kaminen idag. Vi har två kaminer, och vi eldade i den som finns i uterummet och som behövde värmas upp och eldas ut litegrann. Finns nog en pyroman i oss alla. Jäklars, vad det brann, vad det hettade. Vi såg nästan solbrända ut när vi kom in igen.

Den här dagen har varit ungefär på den nivån. Vi har flanerat omkring och inte känt oss varken stressade eller produktiva. Kikade in på en lokal loppis, tog en tur till mataffären, kollade floristens schyssta sortiment SIA-produkter och KappAhls obefintliga passformer. Köpte med oss nybakade lussekatter hem. Tände en brasa, gosade under en filt, drack grönt te till. Och nu sitter jag här, tänkte spela lite dataspel bredvid ett par stearinljus. Kristoffer sitter och läser framför braskaminen. Jag tänker komma ihåg den här dagen.

Kommentarer