Paus

Synonymer.se, vilken grej! Länktips till Amanda, som tar en välbehövlig paus. Säkert har ni märkt att jag bloggar mindre nu och jag måste medge att även jag funderar på att ta en paus. Åtminstone under någon eller några veckor för att få rätsida på manusets sista kapitel. Jag omarbetar Annas sjukdomsbild till en som är mer verklighetstrogen, och när det bara är en liten detalj som ändras behöver man se igenom hela manuset, och detta är ingen liten detalj. Det är många, stora, detaljer. Alltså måste manuset till större delen omarbetas, särskilt de sista kapitlen. Och det är en av de största prövningarna när det kommer till att skriva; att hålla manuset som ett stycke i sina händer, och bena ut det. Manuset är massivt i det här skedet, jag blir knäpp i skallen av att försöka överblicka det och besluta om vissa saker.

Alltså skriver jag en jädrans massa listor, punktlistor, som jag sedan bockar av. De sista kapitlen skriver jag helt nya så där hjälper inga listor. Där hjälper choklad, som Nene Ormes säger. Massor av choklad och skrivtid. Och det kommer jag att få nu. Kommande måndag åker vi till Stugan och det ska bli SÅ skönt! Innan dess ska det träffas vänner och familjer för middagar, biobesök, promenader och klänningshopping. Hoppas allt hinns med.

Men som sagt. Jag tar en paus. Möjligen gästspelar jag om jag har något roligt att berätta. Annars är jag ledig under ansvar och ska ta varje vaken minut åt att skriva på manuset. Inte här. Det är aja baja här.

Natti.

Kommentarer

Nene sa…
Då önskar jag dig en otroligt produktiv period, med mängder av choklad och rikligt med inspiration! Ha det gott i stugan!
Christin sa…
Haha, tack :) det ska faktiskt bli himla skönt.