Skrivtornet

Jag insåg precis vad min skrivlust är; ett torn. Med invändigt trasig stentrappa. Jag måste kämpa mig uppför, hela tiden, för att nå tornrummet. Och när jag väl är där, i det rummet, KÄNNS det. Det svindlar. Jag har underbar utsikt över allt runt omkring mig och jag skriver, om det där, och känner mig belåten för stunden och slappnar av, då halkar jag ner igen, tillbaka i trapphuset. Så börjar det om. Beroende på hur snabbt jag återvänder till skrivandet. Väntar jag för länge har jag dunsat i dörren längst ner, och då kan jag välja; ska jag klättra uppför igen, alla de där stegen?
Eller ska jag gå ut genom dörren?

Kommentarer

Men vadå sluta blogga? O börja för att jag blir utgiven? Du e ju här. o ja som inte tittat in för att jag trott att du inte skrev. Hmmm
Christin sa…
Jag har slutat blogga, men kände en inspirationsswing när jag såg att du blivit antagen! Men den höll inte i sig. Som jag befarade. Det går helt enkelt inte att blogga just nu, energin tar slut då. Skriver gör jag, fortfarande, däremot. Bearbetar ett nytt manus som jag tycker är roligt.
Det kan däremot ändra sig, mitt ickebloggande, och bli ett bloggande igen. Vem vet? Inte ens jag.
Anonym sa…
Kommer verkligen sakna dina inlägg! Hoppas att du tar upp det snart igen! Bästa bloggen och den enda jag verkligen håller fast vid!
Christin sa…
@ Anonym: tack vännen! Så glad jag blir! :) förr eller senare blir jag säkert tillbaka, men inte i den form som varit nu: opublicerad. Tänker att jag kommer tillbaka som publicerad, eller som något helt annat.

I'll let you know!