7 av 33!

Nu ligger jag på 7e plats i reservationslistan för Amanda Hellbergs Döden på en blek häst. Börjar närma sig. Vet inte hur många veckor jag väntat men trodde det skulle ta mycket mer tid med tanke på platsen jag först hade. Kanske har de tagit in fler exemplar? Man kan ju hoppas.

Läste precis ut Delphine de Vigans bok Underjordiska timmar och led verkligen med den kvinnliga karaktären Mathilde. Hon har en outhärdlig jobbsituation och jobbar under en vedervärdig chef. Just mobbing på arbetsplatser är så exceptionellt utstuderad och vuxen att det är skrämmande. Vi är liksom för gamla att hålla på så då och håller vi ändå på blir det grymt, ohyggligt grymt. Jag blir dock lite frustrerad på upplösningen. Kanske är det spoiler-alert att säga såhär, så blunda ni som vill, men de är så nära att träffa varandra hela tiden och i slutet träffas de och ändå glider de isär igen. Jag tror att Delphine vill peka på att livet kommer föra dem samman till slut, då det händer under hela boken, men jag skulle ändå vilja få ett mer definitivt tecken än så.
Å andra sidan är jag inte så mycket för öppna slut.

Kommentarer