Efter helgen...

... kommer solsken. Faktiskt. Inuti. Vi har tagit långa promenader (mest för att vår helggäst Felix är en sucker för promenader, särskilt i Majorna), spelat kort, rostat bröd och skrattat mycket. Jag har fått tillbaka lite energi och hopp inför framtiden och dessutom är det ny vecka = nya möjligheter. Den här veckan får jag svar från jobbet jag sökt. Den här veckan ska jag dessutom köpa ettårspresent till min lilla systerdotter Theya och eftersom hon inte kan läsa än kan jag avslöja att det blir kritor/fingerfärg för hela slanten. Undrar just var man köper de ofarligaste? Och lite ofarligt, bebissäkert papper på det? Hm... BR Leksaker ligger på Kungsgatan, ser jag. Check.

Jag har också återfått min skrivkänsla men tänker låta den gotta till sig lite mer. Skrivkänslan är egentligen en lustkänsla, samma lustkänsla som till allting annat och lägger jag den uteslutande på att skriva blir det ingen mat lagad, eller säng bäddad, eller golv dammsuget. Det blir heller inga samtal eller skratt. Det gäller att hitta balansen. Och vara stenhård med disciplinen. Kanske sätta upp gränser? Skriv från klockan två till klockan fyra och inte en minut till?

Ja. Det skulle faktiskt kunna funka.

Trevlig måndag på er!

Kommentarer