Allt som återstår och Vincent

Nu har jag lämnat tillbaka Cap Esterel av Tanja Langers (den var inte riktigt min grej, den boken, alldeles för svårfångad) på bibblan och lånat Allt som återstår skriven av min kära granne (Masthuggsbo) Elin Boardy (nej, vi har inte träffats, inte medvetet i vart fall men kanske på en spårvagn någon gång?) samt Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson, som ju precis idag släppte sin andra bok Den enögda kaninen, vilken tycks få lysande recensioner. Ska bli kul att läsa Vincent, läste ju råmanuset innan det att Christoffer blev antagen av Piratförlaget, jag lekte rentav "lektör" åt honom som en hjälp på traven och tyckte redan då att manuset hade stor potential. Nu har han blivit stor, min gamla skrivkollega, och det gläder mig! :)

Frågan är om jag hinner läsa två böcker under den korta lånetiden?

... så skulle jag ta om bilden, byta plats på böckerna, och Kristoffer säger något roligt...

... vad det nu var...

Sa jag att jag har jobbat idag?

Kommentarer

Anonym sa…
"lekte" lektör?? som jag minns det gav du den en enastående närläsning, både språk- och innehållsmässigt. jag är helt övertygad om att det du gjorde för boken var oerhört viktigt för att den sedan blev så pass tight. det är jag extremt tacksam för!

hope all is well. :*
Christin sa…
Så rar du är :) nu blev jag glad. Ska bli roligt att läsa som sagt! Jag började med Elins bok för en stund sen, tonen överensstämmer med manuset jag själv skriver nu, så lånar jag om din bok om jag läser långsamt tänker jag. Allt är bara fint! Lite trötter som sagt, om det är pollen, solen, jobbet... hoppas allt är väl med dig också!