Gilla Böcker

... in i leken. Eller ja, det är väl mitt livs största allvar, så in i allvaret ska det vara.


Hej Christin!


Tack för ditt mejl, och för ditt manus!


Ämnet för ditt manus intresserar mig mycket - jag har länge tyckt att det är för lite spöken i den moderna litteraturen ... Efter att ha kommit en bit in i ditt manus tycker jag om det, men upplever det inte riktigt som färdigt.


Hur har det gått med det andra förlaget? Om du inte bestämt något med dem så skulle jag vilja läsa klart ditt manus och låta min kompanjon läsa det. Vet inte säkert om det kommer att leda till något, men det är inte alls omöjligt. Om du redan skrivit kontrakt på annat håll så kan jag bara gratulera!



Trevlig helg!


Med vänlig hälsning
XXX

När blir ett manus färdigt?
Min känsla för Död mans grepp är stark och samtidigt vet jag med mig att ett manus aldrig, aldrig kan bli färdigt. Men det kan bli så bra som det har potential för, och mitt manus är inte bra som det har potential för, det kan bli bättre, it always can. Så jag svarade längre än såhär kommer jag inte med det på egen hand. Är ni däremot villiga att komma med ändringsförslag och idéer så är jag villig att jobba, det har jag inga problem med! Min känsla för manuset är stark och jag vill att det ska bli så bra som det bara kan bli.

Jag är inte omöjlig jag heller. Jag vill.



Kommentarer

Lovable sa…
Du listiga lilla människa! Smart, smart svarat! :-)