Tillbaka i stan

Vi är här nu, ville mest säga det. Jag är inte på topp, grubblar väl för mycket, men helgen har varit underbar. Sol och salta vindar, doften av höst, så kom dimman varje kväll och svepte in skenet från grannarnas fönster. Vi har ätit gott, tagit långa promenader över Hallandsåsen, läst, klippt gräset, tvättat bilen, sovit.

Katterna har mått. Det första Ebba gör när vi släppt ut dem i lägenheten är jamar; hon ställer sig för sig själv inne på toaletten och hennes ihåliga rop går igen i badkaret. Alltså är inte någon av oss särskilt glada i att vara tillbaka. Vi är en husfamilj nu, vi blir det mer och mer som en form av övergång.

I morgon får jag, förmodligen, ett besked. Det händer mycket i kulisserna just nu, mer än jag vill eller kan skriva här. Först i morgon får jag väl säga något, hoppas jag.

Detta kortet är från förra året, eller är det förra igen? Jag har verkligen minne som en guldfisk...

Kommentarer