Sminkad och klar!


Efter ett antal sminkvideos på youtube, och ett lärorikt besök på Make up store, ser jag ut precis som mig själv. Men lite HÅRDARE, liksom, eller slätare! Som tur är lyckades jag hitta rätt produkter; mina fräknar syns fortfarande igenom. JAG syns fortfarande igenom. Annars har det varit mitt största NEJ beträffande allt fjantigt smink (foundation, concealer, puder); att man förändras och ser ut som någon annan.

Vid lunch möter jag upp fotograf Ola Kjelbye och hans assistent nedanför min lägenhet. Så blir det en trevlig promenad till den stora, stora kyrkogården... och ja, jag är skitnervös. Jag har alltid känt mig lite fånig framför kameran, särskilt i offentlig miljö, när det är meningen att jag ska hålla minen tills "klick". Hm... ja. Vi får se hur det går idag. Hoppas han har tålamod :)

Vi slänger in en lista, vet ja!


Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var arton år, inne på min sista termin på gymnasiet, ihop med första killen. Mycket var på upphällningen; jag skulle sluta studera, som jag gjort sedan sju års ålder, jag skulle sluta vara ihop med första killen, jag skulle sluta åka med i bilen och istället vara den som körde, jag skulle få mitt första jobb (som var i köket på ett ålderdomshem, vi var ett gott gäng på fem tanter som lagade mat till två ålderdomshem och fem förskolor, det gick livat till!). Jag bodde också kvar hemma i Vallda. Det var gott, det.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Sökte jobb (som vanligt?), läste mycket, skrev mycket, lyssnade på musik. Jag var ganska melankolisk. Hade ju sagt upp mig från ett bra jobb då situationen där blev outhärdlig, jobbat intensiv jul i Laholms Bokhandel, januari förra året var som ett hål för mig, jag trillade ner och deppade en aning men njöt samtidigt av att vara "fri".

Fem snacks du gillar?
Grillchips, popcorns, Marabou Premium Nougat, Geisha-choklad, pistaschnötter.

Fem sånger du kan hela texten till?
Let me entertain you med Robbie Williams, samt alla Mumford and Sons-låtarna, som ju är fler än fem stycken.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Betala av mitt studielån, köpa hus, placera, skänka till organisationer jag väljer med omsorg (= efter närgången research), bland annat Läkare utan gränser och UNICEF, möjligen också mindre, plattare organisationer, exempelvis EAPPI som beger sig till Palestina för att se över de mänskliga rättigheterna, samt min hjärtesak; cancerforskningen. Cancern tog min mormor och jag har en känsla av att den kommer ta någon mer i vår familj innan den är klar med oss. Helvetessjukdom.

Fem dåliga vanor:
Att jag grubblar istället för att ta reda på hur det ligger till, prata med de inblandade och så vidare. Att jag undviker konflikter på bekostnad av mig själv. Att jag slår på datorn det första jag gör på morgonen. Att jag sätter mig framför datorn det första jag gör när jag kommer hem. Att jag ringer dem jag älskar så sällan.

Fem saker du gillar att göra:
Äta god mat med min familj och prata och skratta (vilken enorm enerig jag får av detta!), skriva, åka ner till Stugan ett par dagar, pyssla om mig själv i badrummet, sitta på solvarma klippor vid havet (sommarlovsminnen bara bubblar i mig då).

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Ingenting alls med axelvaddar, skinnbyxor, mockajacka, de där fårskinnsstövlarna som ser ut som bajskorvar på fötterna, hårförlängningsslingor.

Fem favoritleksaker:
Hopprep, klossar, LEGO, dockskåp, gunga!

Mitt kreativa hörn! Och tavlan ovanför, en av mina stoltheter.

Kommentarer

Lovable sa…
Ha, ha, jag satt precis med samma lista! Mitt svar hamnade hos Amanda direkt. Hoppas foto-shootet går bra! Kram!