Vad vore bäst?

Att påbörja manus/inte hålla sig från att skriva, eller vila lite?

Jag tänker att de som skriver behöver skriva, att det är ett slags behov, samtidigt som jag vet hur jag fungerar (har jag väl påbörjat ett manus ligger det hela tiden och skaver i mig och jag kan inte låta bli att försaka annat till förmån för det), därför är jag lite kluven. Men jag har en idé, det har jag, till tredje bok. Den är egentligen mogen, resten faller på plats när jag väl skriver. Så, skriva eller vila?

I övrigt; snökaos där ute, och vi gav oss iväg på en shoppingrunda (Kristoffer propsade, jag trodde vi skulle omkomma) mitt på dagen, kom hem vid tre, åt taco-rester från igår och jobbar nu på våra projekt. Blir att se Tree of life ikväll, om inte På spåret på datorn. Mobiltelefonen gav upp för en stund sedan (den är närmare tre år gammal...) och jag kände svag oro, väntar ju brödjobbsbesked i veckan, plus att Ada kommer till Göteborg på fredag och att vi ska fika då. Känns liksom ganska aktuellt att ha en fungerande mobil. Så hittade Kristoffer en reboot-kod på nätet som åtminstone fick liv i telefonen men raderade varendaste litet telefonnummer. Därför, om du är en vän till mig som läser detta, ber jag dig skicka ett sms till mig med ditt namn så jag kan spara ditt nummer på nytt!
Lyckligtvis är jag så pass försigkommen av mig att jag alltid skriver upp mina nära och käras kontaktuppgifter i en vanlig, hederlig adressbok. Det blir dagens tips! Dessvärre ligger adressboken hemma. Blir att gå igenom den när vi är tillbaka, helt enkelt. Tänk, så sårbar man är med dagens förbannade teknik.

Veckan som kommer i punkter!
  • brödjobbsbesked
  • utvalda bilder från fotograf Ola Kjelbye för mig att se på och godkänna
  • om Ada hunnit; sista halvan av Kaninhjärta för mig att korra
  • fika med Ada på fredag
Däremellan ska jag:
  • jobba!!!
  • klippa mig
  • gärna träna lite yoga...
  • ... och pilates med boll
  • köpa present
  • gå på fest hos Pelle
Att bli författare är att leva precis som vanligt, bara lite mer av allt, och ibland glimrar det till som om tillvaron spricker och himlen hittar igenom.

Kommentarer