Hemma lite för länge

Varit hemma i ganska många dagar nu, delvis sjuk i början av veckan, nu schemalös, och börjar få tillbaka de där dammiga, tröga känslorna av att vara arbetslös. Något av det värsta som finns. Städar hellre dass på en kontorsbyggnad där det jobbar tio år yngre "entrepenörer" än blir utan jobb, vilket säger allt.

Försöker därför rycka upp mig, jag har så klart kvar mitt brödjobb, och för det andra är jag aldrig arbetslös så länge jag är egenföretagare, varje minuter är dyrbar, och jag har ett helt manus att läsa igenom och ett annat att, ja, skriva. Och solen skiner. Därför ska jag vädra denna krassliga lilla kropp med en promenad ner till lokala livsen, där ett par böcker väntar på att hämtas hem och bli lästa. Sedan ska jag hem hit och träna pilates. Sedan ska jag laga lunch. Sedan ska jag...

Jag är lite, och bara lite, mer pepp än vad som syns på bilden.

Kommentarer

Lovable sa…
Känner igen känslan. Mailar dig strax. Kram!
Lilja sa…
Känner igen känslan, dammig och trög är en perfekt beskrivning. Ullig i huvudet liksom :)
Vill bara säga att jag följt din blogg länge fast jag inte kommenterat tidigare. Är otroligt glad för din skull, att du nu lyckats efter allt slit. Du är genom din blogg en riktig inspirationskälla!
Christin sa…
Tack, Lilja :) så roligt att höra!!