Veckoplanering!

Eftersom jag försöker hålla mig från att skriva bok två av rent vilahjärnan-mässiga skäl har jag inte särskilt mycket roligt att berätta om just nu. I vart fall inte beträffande skrivande. Kaninhjärta är kvar på förlaget och förväntas i denna vecka. Då blir det att hugga i igen!

Därför lägger jag upp en veckoplanering. Liiite grann som utfyllnadsmaterial, men också för att ni ska få veta hur en författares liv verkligen ser ut:

Måndag:
  • jobba 9-14
  • hem, käka lunch
  • boka klipptid
  • boka seanstid
Tisdag:
  • jobba 9.45-18.15
  • hem fort som fan
  • Alla Hjärtans Dag-middag på Sjömagasinet (jag vet, dagen är ett larvigt jippo, men vi gillar att gå ut och äta så vi passar på)
Onsdag:
  • jobba 13-20.15
  • och hem, lite för sent för någonting alls, så det lär bli ett avsnitt av Six feet under och sedan sova
Torsdag:
  • korra Kaninhjärta på KTB, Kurs- och Tidningsbiblioteket, som är ett otroligt inspirerande ställe mitt emot Handels i Göteborg. Påminner faktiskt litegrann om Hogwarts. Kristoffer följer med och sitter också där och jobbar!
Fredag:
  • samma sak idag. För jag lär inte bli klar med hjärtat under torsdagen. Också fördelen med att jobba halvtid; fria dagar. Nackdelen är lönen.

Hur ser er vecka ut? Hur lägger ni upp ert liv kring skrivandet?

The ponding look.

Kommentarer

Lovable sa…
Gillar speciellt den sista punkten för måndagen. Någon bra spå-madame att rekommendera? Kram!
Christin sa…
Jajamen! Men hon bor här på västkusten. Var bor du? :) hon heter Inger Erlandsson och är helt outstanding. Jag kan maila kontaktuppgifterna om du är intresserad. Hon har telefontid mellan 9-10 på förmiddagarna, då man får boka tid.
Lovable sa…
Jag finns i Sörmland/Stockholm. Men om hon tar telefonläsningar kan det ju gå ändå. Jag brukar ringa till Spanien för lite vägledning ibland... Kram och krya på dig!