Kattkoppel och fågelbarn

Ska just koppla katterna och gå ut en sväng. De älskar att käka gräs (knäppskallar). Innan frukost fick jag skrivit allt det jag brottats så med där hemma, och nu står jag vid tröskeln till det nya, orörda. Äntligen ska jag bryta ny mark med bok två, äntligen skriver jag den. Hade jag kunnat stanna här i någon månad hade hela boken blivit klar i ett svep, det är ett som är säkert.

Igår var vi en sväng i Laholm och hälsade på Diana och Stefan i bokhandeln. Det var där jag jobbade förra julen (och trivdes alldeles förträffligt, där är så mysigt!), och Diana väntar på ett recensionsex. av min bok, och det känns bara så fint, på något sätt. Att känna människor, att de är uppriktigt intresserade och stöttande. Vi pratade dessutom om att ordna en signeringskväll för mig fram i sommar och det pirrar ordentligt i magen. Det ser jag verkligen fram emot.

Ikväll vankas middag ute, vi känner oss båda tillräckligt krya för det. Restaurang Sand i Båstad är min favorit, den ligger lagom nära Stugan, serverar riktigt god mat och har fin utsikt.


Kommentarer

Denise sa…
Åh, då får jag säga till mamma och pappa att ta med sig hela tjocka släkten till Laholms bokhandel när det är dags då ;)
Christin sa…
Ja!! :) en jättebra idé!! Haha...