Ettårsdag: Gilla Böcker

Här fick jag svar från Ada på förlaget. Tänk, att det redan har gått ett år. Börjar jag bli gammal om jag tycker att tiden rör sig väldans fort?

UPPDATERING: länken fungerar! Men först efter att Kristoffer hjälpt mig hitta det gamla inlägget på google, så att jag kunde återställa det. Herregud ...

Så, med andra ord; spara ner era bloggar på hårddisken! Om ni som jag använder blogger.com, gå in på Inställningar, Övrigt, Exportera blogg, Spara som, och sedan väljer ni något ställe där ni vill spara ner bloggen. Den tas inte bort för det (detta informerar de även om när du exporterar), den bara sparas. Försvinner gör bloggen först när du aktivt stänger ner den.


Ja. Död mans grepp blev det inte mycket med, och jag förstod det smått då och ännu mer nu. Det var min första manusidé som bitit sig kvar i alldeles för många år, och när jag väl släppte taget om den kunde ett manus som Kaninhjärta bli till, och det är något av det viktigaste jag lärt mig som författare.

Kommentarer

Lovable sa…
Är jättenyfiken men länken fungerar inte... :-(
Anonym sa…
Jag har precis börjat läsa Kaninhjärta och jag är överförtjust i ditt vackra melodiska språk i boken. Jag önskar att dina drömmar om ett författarliv slår in och skriver du som i Kaninhjärta har du mycket goda förutsättningar!
Kram Carola
Christin sa…
Helena: länken funkar igen!

Carola: tack så mycket för att du berättar detta, det värmer så gott :)
Lovable sa…
Åh, man tackar! Ska också spara min blogg enligt dina instruktioner. Har redan haft en datakrasch i år och behöver inte uppleva det en gång till! Mycket bra tips! Kramar och Happy Sunday querida!
Nina sa…
Kan tänka mig att det hela fortfarande är surrealistiskt...

Jag läste förresten din bok häromveckan. Brukar inte gilla övernaturliga inslag, men jag gillar mörker... Ant it had LOTS OF IT.

Ser fram emot vad du kan komma upp med härnäst!

PS. om du orkar/vill finns en utmaning på min blogg till dig.
Christin sa…
Tack, Nina! Jag kommer definitivt anta utmaningen!