Mina 5-i-topp-tips!

Inspirerad av:



tänkte jag formulera mina topp-5-tips för skrivande, så som jag ser det. Här kommer de:
  1. lyssna till din mage (eller vilken kroppsdel som pirrar när någonting är riktigt jävla bra)
  2. var ödmjuk inför hantverket, alltså, tro aldrig någonsin att du kan allt och var ivrig på att lära dig
  3. hitta din egen ton (lyssna till hur du pratar med andra, där är du ju unik, men sedan tycker i vart fall jag att flödande text inte ska vara för pratig ... )
  4. läs gärna, men bara det du gillar (det har också med din unika ton, eller röst, att göra), jag står inte bakom rådet "läs, läs, läs, ALLT", det behövde inte jag inför Kaninhjärta och jag hoppas heller inte behöva det inför bok två, utan jag läser böcker jag väljer ut med omsorg och som tillför något till mitt skrivande
  5. ta skrivandet på allvar, annars kommer du inte att lyckas, och med detta menas att du ska försaka annat för att få tid till det
Sådär ja! Ta åt er av det som funkar och strunta i resten ;)

(Hoppsan! Detta är faktiskt mitt 800:e inlägg på bloggen! Hurra!!)

Kommentarer