PLOPP!

Recensioner fortsätter ploppa upp, trots att jag för kanske två veckor sedan tänkte "jaha, var det detta?". Ada har sagt att det lätt blir en tomhet efter ett boksläpp, och så är det, och det räknade jag med. Men inte visste jag hur jag skulle hantera det bara för att. Jag var rädd för att Kaninhjärta skulle passeras till "Läst april 2012" och bli glömd.
Så såg jag på en blogg att bloggerskan trodde Kaninhjärta skulle komma först i maj. Vilket ju är bra reklam, även om den är felaktig.
Så såg jag att Anna på Bokstävlarna verkligen, verkligen gillade, och har spritt det till en gammal Bokhora, Helena, som ska läsa.
Kanske är det inte över än, med andra ord. Kanske har det bara börjat?
Tänk, om de nuvarande Bokhororna recenserar? Now THAT would be nice.

Igår vart vi på Pasta e contorni i Linné, en restaurang som dessvärre tappat stinget och inte alls är samma pärla som när den fick fyra, eller fem(?) fyrar i Göteborgs-Posten. Så vinglade vi vidare i blåsten till Hemma hos i Haga, och DÄR åt vi en jädrans god äppelkaka med hemgjord vaniljsås och drack ett supersött och supergott dessertvin.

Idag är det Göteborgsvarv, lite skriv på bok två och en tältfest på schemat. Och det blåser fortfarande, varför tältfesten kan bli extra intressant.

Kommentarer

Lovable sa…
Själv har jag beställt Kaninhjärta till det lokala biblioteket idag! Kram!
Christin sa…
Men åh, så roligt! :) önskar dig en trevlig läsning!
Denise sa…
Kan meddela att det inte blåser särskilt mycket här, inte för tillfället iaf :) Har ju lite skog som skyddar!
Lovable sa…
Det är jag säker på att det blir! Har en annan grej på lut för att boosta ditt författarskap men det får jag återkomma om... Här ska det inte bli något lugn i skrivarlyan alls! Kram och Happy Saturday!
Christin sa…
Hahaha, perfekt! :) vi hade ju studentfest för lillebror förra sommaren, och hela partytältet höll på att lätta, och det var jätteroligt!! Som en scen ur Mary Poppins, med gäster som hänger sig fast i tältet och flyger med!
Christin sa…
Helena: men, nu blir jag ju jättenyfiken!! Säg!!
MalinC sa…
Jag är ingen bokbloggare och skriver inga recensioner. Men jag ÄLSKADE Kaninhjärta. Du har en sådan härlig författarröst och lyckades hålla mystiken och spänningen genom hela boken. Den kommer garanterat inte att hamna bortglömd på hyllorna! Väntar på din nästa bok!
Christin sa…
Malin: tack. Jag behövde verkligen det där idag, det värmer så gott!