Recension och bokhandlare

Idag vart vi på Frölunda Torg, Kristoffer och jag, för att kika på ring (första kiket!) och kika på bok. Kaninhjärta, så klart. Först smet vi in på Akademibokhandeln på Frölunda Torg, där två blygsamma exemplar stor kvar, varav den ena hade en tips-skylt nedstucken i sig, och ett personligt meddelande skrivet för hand (säkert av fina Emma). Två grabbar jobbade lördag, och jag presenterade mig (för första gången!) och bad dem hälsa. Så blev det att vi fick en pratstund, och det värmde verkligen, det att få sig en inblick, och hur ungdomsböcker säljer (mun till mun, mestadels), och att det hade "gått ett par stycken" av Kaninhjärta hos dem.
Det känns lite skevt, det där att gå fram till bokhandlarna och presentera sig, liksom självgott, men där visste jag att de hade en uppfattning om vem jag är och det stärkte mig. För ett tag har jag knappt vågat mig in i bokaffärerna med risk för att bli igenkänd (hybris?), samtidigt som jag letar efter min bok.

Nästa ställe blev Bokia på Frölunda Torg, där boken var frontad på hyllan med ungdomsböcker, samt på kortsidan av en hylla, tillsammans med en annan bok, under NYHETER. Superfint!

Därför vill jag tacka båda dessa ställen; TACK! Fantastiskt roligt att få se boken "på riktigt".

Så var vi en snabbis in på Guldfynd, och hittade ingenting särskilt, och en snabbis in på Hallbergs, och där hittade vi. Och blev inspirerade. Och nu funderar vi faktiskt på att designa en egen ring. Får se. Men jag är riktigt spänd av förväntan! :)



Sedan hade Diana på Bokhandeln Laholm mailat en väldans fin länk ...


Med detta önskar jag er en trevlig lördag! Här vankas zucchinigratäng och vitt!





Kommentarer

Lovable sa…
Egendesignad ring är jättefint och sådär lite extra kul som bröllops/kärleksminne. Maken designade min vigselring och jag är så glad för det! Jättespännande med bokhandlarna som lyfter fram din bok. Helt underbart rent av! Kramar till dig! Happy Saturday!
Christin sa…
Wow, designade han din ring? Den skulle jag vilja se :) iiiih! Jag vill ha min väldigt stilren, ring och sten, liksom. Ska sätta mig och skissa. Och ja, det var så fint att få se boken idag, och hur den hanteras i handeln, och som du säger lyfts den faktiskt fram.

Kramar tillbaka, och hoppas du har det gott där borta på andra sidan landet! :)
Denise sa…
Ska bli väldigt spännande att se hur ringen blir! Kul med något alldeles eget :)
Emma sa…
Nämen tack för besöket! Synd att jag inte var där...
Christin sa…
Haha, tack själv! :) ja, det var synd. Men jag kommer tillbaka, var så säker. Jag bör kanske pröva en vardag?