Trots vädret

... var detta en bra dag, en mycket bra dag. Höga, tungt lastade moln, klarblå himmel däremellan, småskurar, strålande sol, och jag, klädd i några av mina finaste kläder, ut till Vallda Sandö, hamnen där jag växte upp. Där möttes jag av en frilansare från Kungsbacka, och hon gjorde min första ordentliga, öga mot öga-intervju, vi pratade om massor! Och det kändes fantastiskt roligt.

Sedan tog vi några bilder vid den bortblåsta badbryggan, där badstegarna i järn fortfarande satt kvar i berget och havet var grått och molnen skumma, och så det där överjordiska ljuset. Hon sa att jag skulle få ett gäng bilder på mailen, och förhoppningsvis får jag lägga upp dem här.
Vi var också förbi området där Mary och Anne växte upp, skolådehusen längsmed kohagen, och där knäppte vi några bilder, och tittade in på gräsmattan där Mary ligger och solar och grannen kikar på henne över sin häck. Ja ...

Efter detta körde jag upp till huset, hängde med mamma en stund, och en efter en kom familjemedlemmarna hem. Det är nämligen min lillebrors födelsedag idag, och vi firade honom med grillat kött och potatisgratäng.

Lillebror för ett år sedan. Så liten, och ändå så stor.
Så kom jag hem och fann dagens omnämning. Härligt!
Och nu ska jag gotta ner mig i sängen och läsa Överenskommelser av Simona Ahrnstedt, jag kände för det, att läsa något jag redan har läst och vet är bra.

Kommentarer

Din fina bok är en av fyra utvalda nya crossoverböcker som DN:s Lotta Olsson tipsar om idag. Hon skriver att du "imponerar både språkligt och med en intelligent intrig".

Kram och ha en fin lördag!
Christin sa…
WHAT? Herregud, tack!! Måste genast google! Fin lördag på dig med!