Vad sysslar jag med?

Om ni har några frågor kring skrivande i allmänhet, eller mitt skrivande i synnerhet, eller Kaninhjärta, eller vad som helst som inte är privat, går det bra att ställa dessa frågor i kommentarsfältet på detta inlägg! Jag kommer, förutsatt att ni har några frågor, svara på dem i ett separat inlägg.


Och har ni inga frågor får ni ett svar ändå ("Vad sysslar jag med?"); jag jobbade igår och jobbar idag, och sedan har jag lyckats bli fri onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag, och dessa dagar viger jag åt att, förmodligen, förhoppningsvis, avsluta råmanus till bok två. Jag är fylld av den där typiska hissnande känslan, just innan jag ska släppa taget, och den är både ljuv som obehaglig. Sedan är jag rädd också, rädd att jag ska misslyckas fatalt med att skriva en "bok två" till er läsares belåtenhet, men det hör väl till.

Sedan har jag tränat också, två dagar i rad, YOGALATES. Det ni!


Kommentarer

Lovable sa…
Kära väninna, du kommer inte att misslyckas, även om jag förstår att det känns läskigt med så många nya ögon som ska bedöma och kanske också jämföra med Kaninhjärta. Skriv från hjärtat som du gjorde innan och lyssna till din intuition så kommer du rätt. Men det vet du ju redan, eftersom boken nästan är klar! ;-) Detta blir bra. Nu en fråga: När ska du vara på TV och tala om Kaninhjärta? För det ska du ju! ;-) Kramar Helena
Emelie Q sa…
Hej Christin!
Stort grattis till de fina recensioner du fått!! Vad roligt! Jag såg dig i Kba-posten, och gissa om jag blev förvånad när jag såg att det var mammas hus i bakgrunden ;) Blev riktigt nyfiken på vad som egentligen utspelar sig i de kvarteren, och ett ex av boken är precis beställt! :) Lycka till även med kommande böcker!
Kram Emelie Q.
Christin sa…
Hej Emelie!

Du ska veta att jag tänk på dig genom åren, jättekul att höra från dig!! :) ja, inom skrivandet finns ett uttryck; gräv där du står. Det är mycket riktigt självaste Q-dinska huset som stått modell för tvillingflickornas hem ... mina minnen från när jag var hemma hos dig räckte gott och väl, jag minns rummen precis, och det var verkligen perfekt för den här storyn. Så, tack för lånet :)

Hälsa familjen!

Kram kram/Christin
Nina sa…
Shit! Va fort du skriver. Bara det är ju värt pris.
Jamen då måste jag passa på att slänga in en fråga. Jag är ju jättenyfiken på din skrivprocess.

Synopsis, moodboards, inspirationlåtar? Hur mycket skriver du per dag? Skriver du ett utkast först och sen många omskrivningar eller försöker du göra så bra du kan från början? Antal ord per dag? Scenerna i ordning eller helt på fri hand? Ja, allt sånt där vore jättekul att veta!
Christin sa…
Haha, Helena, det där vet du nog bättre än jag! När det börjar pirra i magen på dig, hör av dig då, för då är det säkert nära!

Och tack, Janina, dina frågor och undringar blir ett eget inlägg till morgondagen ;) kram på er!