Längtan

Jag längtar liksom tillbaka till er, jag tänkte att jag skulle låta bli det hela helgen men ni, och bloggen, drar väldans. Så här är jag, på en knagglig uppkoppling från Stugan, och här är en bild med min kära författarkollega Lina Arvidssons kamera!


Bilden är tagen i Bokhandeln Laholm, och orden är Dianas, jag tyckte det var så fint! :)
Signeringen gick bra, även om både Lina och jag undrade var alla skrikande fans befann sig (?). Å andra sidan regnade det, det kan vara därför det kom några få och inte mer, och de skrek inte heller, men som debutant tror jag det är viktigt att inte förvänta sig någonting, utan leva i stunderna, liksom uppskatta varje ny erfarenhet. Och det var just det, att sitta i Dianas och Stefans jätetmysiga lunchrum och bli bjuden på te och mycket goda kakor, och prata om litteratur med Lina och Diana, eller sitta tillsammans med Lina och fnissa bakom staplar med våra böcker, eller titta på folket på torget utanför, när de stod i regnet och lyssnade på musikerna på scenen, det var allt med den här kvällen, och jag mådde så bra efteråt. Jag var verkligen riktigt glad.
Så tack, Diana och Stefan, och tack, Lina, och hoppsan, jag snodde visst en bild från din blogg, hehe ... ja, och tack ni tappra som trotsade vädret, det var en härlig kväll!


Här kan ni läsa om Linas uppfattning av kvällen, och Kristoffer tog en hel del bilder, de kommer upp här förhoppningsvis i morgon! Där kan man se riktigt hur mycket vi faktiskt fnissade.

Därutöver läser jag tre böcker samtidigt, det går sådär, och äter gott och cyklar en bit, och tittar på havet från sanddynerna, och jag skriver, himmel så jag skriver. Kanske blir jag klar innan första augusti, trots allt?

Kommentarer