Här sitter jag ...

... och har svårt att förstå saker. Jag menar, vissa saker förstår jag, som att jag är ledig i morgon, och att bröllopet närmar sig, och att Kaninhjärta säljer bra, men det där andra som Ada sa när jag just köpt en bikini för 60 kronor (!) och travade ut från Åhléns, när jag just skulle cykla hem, det där andra, det förstår jag inte; hon sa att mitt andramanus ska bli bok. Hon sa att den håller samma nivå som Kaninhjärta, att den är sin alldeles egna, och väldigt, väldigt mörk, och väldigt, väldigt spännande, så sa hon.
Och jag förstår inte.
Jag måste tänka efter ...


Näpp.
Fortfarande ingenting.
Jag kanske förstår bättre i morgon, jag kanske måste sova på saken.
I kväll ska vi ut, Kristoffer och jag, och fira på nya restaurangen. Den ligger bara ett stenkast från oss och drivs av en krögare på Mannerström-nivå, och det bästa av allt; Kristoffer bjuder.
Mmm.
Hihi.
Ja.

Kommentarer

Edgrenskan sa…
Så jätteroligt, Christin!
Jag gillade din Kaninhjärta så mycket och när du skriver att din nästa är mycket mörkare så ryser jag ordentligt...
Annelie sa…
Åh, vad roligt! Jag läste nyss Kaninhjärta och gillade! Ser fram emot nästa bok.
Christin sa…
Åh, tack, hörni! :) jag suger i mig peppet, kan jag säga er. Särskilt det där om mörkret, jag vet ju inte varifrån det kommer, men in i mina historier smyger det, och jag blir liksom rädd att jag skrämmer bort mina läsare.
enligt O sa…
Jättekul, ser verkligen fram emot den!
Stort grattis! Jag gillade Kaninhjärta så ser framemot nästa!
cyndi sa…
Det därmed skrämmer...
Ska du egentligen inte vara rädd för.
Jag tror att du lockar mest.
Inte skrämmer.
MEN. Jag har inte våga läsa ännu ;-)
Känslig för mycket.
Särskilt den boken.
Men också nyfiken.
Så jag kommer att läsa den.
Snart. Snart.

(Och varför jag är känslig för just din bok är en hel liten historia. Jag hoppas att jag får berätta den för dig någon gång.)
Christin sa…
Tack, allesammans! Ni anar inte hur lättad jag är ... snart kommer ett inlägg om mina tankar kring bok två - Fenomenet. Det har inte varit särskilt lätt, liksom inombords. Men nu; helt klart värt det.

Cyndi: jag vill verkligen veta. Du får hemskt gärna maila mig, så kan vi prata där över. Bara om du vill, så klart.

Kram på er!
Nanna Bylund sa…
Grattis! Underbart!
Var restaurangen bra?
Christin sa…
Tack! :)
Ja, just det, restaurangen var ju super! http://www.maglia.se/
Perfekt krypavstånd för oss :) blev ett och annat glas bubbel, och vin, och jättejättegod mat. Rekommenderas! Ligger precis vid Mariaplan i Götet! Vi Majornabor har längtat efter en bra krögare i vårt grannskap, ska jag säga dig.
Chriss sa…
Åh, vad roligt! Grattis! :D Längtar redan tills den kommer ut!
Unknown sa…
Åh grattis i massor! Jag står först i kön när den kommer, definitivt, alltid!
Nanna Bylund sa…
Jag misstänkte att det var den restaurangen, det var därför jag blev nyfiken! Bor också i krokarna :) och har tänkt gå dit vid tillfälle... Gillar Tapasbaren också. Härligt att ni fick fira! Iiiii så kul!
Christin sa…
Chriss - jag längtar också tills den kommer ut :) haha ... det är roligare att skriva än att redigera, så är det bara.

Tess - tack! Så glad jag blir :)

Nanna - bor du också här? Så roligt! Majorna är himlans mysigt, vi blir nog kvar här i många år till, känner vi :)
Diana sa…
Här händer det saker när man inte läser varje dag...SUPERSTORT GRATTIS!!! Underbart! Hoppas ni festade riktigt ordentligt! Trots att signeringen här mest regnade bort, så tickar din bok iväg nu...
Christin sa…
Diana - visst händer det! När man minst anar! :) ja, vi festade till det, och blev lite på lyran en vanlig men ovanlig tisdag.

Så roligt att höra om Kaninhjärta!! Bra jobbat! :) och jag tycker signeringen var väldigt mysig. Ni har en så fin bokaffär!
Nanna Bylund sa…
Jag bor i Sandarna. Ja, Majorna är toppen!
Lovable sa…
Grattis, grattis, grattis!!! Så klart att du skulle få ge ut din andra bok också! Fantastiskt roliga och goda nyheter! Njut nu Christin och verkligen ta till vara på allt kring bröllopet också för det kommer gå så snabbt allt. Stora kramar Helena
mikaela sa…
Åh hurra! Grattis! Vad roligt att det går så bra för dig!