Jag förstår nu

Jag var precis på morgonkissen, jag kom ut från toaletten, jag andades in genom munnen, så sög det till i magen, sedan hela kroppen, liksom strömmade genom mig och jag förstår nu.

Men det tog sin lilla tid, och middag på restaurang Magliga vid Mariaplan, ett nyöppnat stället med riktigt god mat och fina lokaler och trevlig stämning. Rekommenderas verkligen!

Fundersam, i vårt arbetsrum.

Sedan gick vi till restaurangen, och beställde in bubbel.

Det började städat.

Sedan drack vi upp den här.

Och åt upp det här.

Och blev lite såhär.

Jag kan tycka det är lite tråkigt ibland, det här med att jag klipper ner mina förväntningar tills nästan bara stammen finns kvar, just för att jag är så rädd för besvikelser, jag har ju lärt mig. Det värsta för min kreativitet och lust är besvikelser, och förr odlade jag gärna mina förväntningar skyhöga, liksom himmelshöga, jag har ju så god fantasi, och blev jättebesviken. Nästan förlamande besviken. Nu är det mer åt andra hållet, nu känner jag knappt någon glädje när jag borde vara glad, därför tar det en stund för mig att fatta, att driva upp förväntningarna tills de möter vad som faktiskt blev, och bli lite stolt, och belåten, och förväntansfull igen.

Kommentarer