Sista dagen

... på det där brödjobbet, sedan blir jag "mellan två jobb". I morgon ska jag på anställningsintervju i en annan butik, en där man bland annat säljer böcker, och där jag väldigt gärna vill jobba. Viktigt att ni håller tummarna!
Därutöver har jag och Ada skissat på att vika september åt bok två. Vilket ju känns väldigt bra, egentligen, liksom helrätt. Att vara författare är dock inte särskilt lukrativt i början. Därför är det nya, eventuella jobbet både nödvändigt och intressant.

Jag ska däremot inte sticka under stol med att den här dagen känns helt jävla underbar, för det gör den, trots oron för ekonomi och framtid. Det kittlar i hela kroppen som om jag håller på att frigöras, som om det händer av rätt orsaker, som om jag är precis där jag ska vara, och det är en häftig känsla, särskilt när jag för bara ett halvår sedan kände motsatsen.

Dessutom har jag ju med mig kaka till jobbet, och bara till tjejerna i lillbutiken, de har förtjänat den, det har ingen annan, särskilt inte cheferna.

Kommentarer

Denise sa…
Grattis till friheten! :)
Ska vi ses och fira med en kopp kaffe snart kanske?
Christin sa…
Är du fri i morgon? Jag ska på intervju vid 14-tiden, innan eller efter kan ju funka? Sms:a moi!
Bella sa…
Håller tummarna att du får det nya jobbet!

Kram Bella
Christin sa…
Tack, Pelle! Det lär behövas ... :)