Denna dag

... är en dag då jag gör allt annat än det jag borde. Som att städa skrivbordet efter flera månaders blandad belastning, jag hittade först och främst damm, sedan kvitton, kom-ihåg-lappar med bokanteckningar och böcker att läsa, arbetsbetyg, lönespecar, papper från Skatteverket, och så vidare, helt galet hur jag alls kunnat jobba i den här röran! Nu känns det vitt och lätt, som om jag sitter på ett moln och plitar. Jag menar, kolla in!





Ja ... så, till det jag ska göra idag, egentligen:

  • bokföra
  • fylla i en preliminär självdeklaration, igen
Och det kommer ta sin lilla tid, detta. Jag önskar att egenföretagande vore lättare, liksom mer självklart än det är. Nu är de flesta regler och möjligheter så hoptrasslade att jag undrar jag, om de på Skatteverket inte suttit och ansträngt sig för att så få som möjligt ska pröva på det här.

Kommentarer