Hanna

Jag läser här och var att ni gillar Hanna. Somliga av er rentav favoriserar henne, och det gör mig så glad! (!!!). För hon är, och var redan från början, min sanna protagonist (1). Jag smög medvetet in henne någonstans i mitten av Kaninhjärta för att hon skulle presenteras successivt. Sedan hoppades jag innerligt att hon skulle upplevas som spännande och intressant nog att bära historien vidare.

I min fristående uppföljare till Kaninhjärta, med titeln Fågelbarn, berättar Hanna sin historia. Varifrån hon kommer. Vilka hon kommer ifrån. Stegvis söker hon upp såren hos sin egen familj. Det har varit svårt att skriva om. Inte minst för att idén är gammal. Men med Adas hjälp går det framåt. Jag hoppas på att få första redigeringsvändan av henne i slutet av året. Mer om det kan ni läsa här.

1) Protagonist = bokens eller filmens huvudperson/hjälte/antihjälte.

Visionboard för Fågelbarn

Kommentarer