Inte nu

Jag ser att jag ska få nya kollegor; Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck! De hade lyxen att få välja mellan fyra förlag (jag fick välja mellan två ...) och valde, klokt nog, Gilla Böcker. För Gilla Böcker förlag är GRYMT, det vet vi ju alla. Så grattis, Lisa, Johanna, Ada och Anna!

Något knäppt har dessutom hänt; Lisa och Johanna döpt sina karaktärer till Hanna och Jens! I deras bok (Inte nu) tror jag de är ett förälskat par, men i min bok (Fågelbarn) är de syskon och hatiskt inställda till varandra. Vad är oddsen att man väljer samma namn, liksom? Därför tänkte jag redan nu säga att nej, det är inte samma karaktärer. De är fyra av alla Hannor och Jensar som lever i vårt avlånga land, och har historier att berätta.

Det här är min Hanna, så som jag tänker mig henne, i vår barndoms domäner (Vallda).

Kommentarer