Jag kände ett behov

... av att köpa mig den här. Ska vara lättillgänglig, särskilt för oss gröngölingar. Bara jag kommer över min räddharetröskel brukar jag dessutom bli lite smårolig att lyssna på. Tror jag. Så det ska nog gå. Med lite avslappnad attityd, rätt kläder, bra hårdag och några skämt på lager.

Jag ska tillbaka till mitt gamla gymnasium. 26 januari. Och jag ska föreläsa. För första gången i mitt liv. Om hur jag kom dit jag är idag. Om min tid på Aranäs. Om vikten i att lyssna på sig själv när de flesta runt en säger att man ska lägga av. Om friheten som kommer när man väl lyckas. Jag ska prata inspirerande om alternativa vägar än dem som ligger utstakade med gymnasium, högskola, jobb, hus, familj. Hur man kan leva, istället. Jag ser SÅ fram emot detta.

Kommentarer

Jag har läst den och gillar! Tror det blir jättebra pepp för dig när du ska föreläsa. Bra att tänka på att kläder, kroppsspråk, skratt, mimik kommunicerar ett budskap tillsammans, mer än bara orden man säger.

Christin sa…
Så bra att du gillar! Ja, jag brukar känna att kläderna och sminket blir som ett slags rustning. Inte för att jag ska strida. Men känner jag mig inte fin påverkar det min energi/utstrålning. Viktigt att vara stark när man står framför massor av människor!

Jag tänkte börja läsa den i januari, när det närmar sig :)
Lovable sa…
Elaine föreläste för oss när jag gick på Berghs. Hon hade många bra råd ang kommunikation och var dessutom en väldigt vänlig person. Där kommer du nog få bra tips! Kram Helena
Christin sa…
Spännande! Ja, hon verkar vara en skarp tös, den där.
Diana sa…
Jag har inte läst Elaines bok, men lyssnat på henne och hon är suverän!!! Dock blir jag alltid fundersam på det där med kläder o smink...kanske för att jag själv är totalt ointresserad/ser det som så oviktigt...dessutom saknar jag nog den där nervositetsgenen också...många fel på mig verkar det som.
Förresten kommer du att fixa snacket galant Christine!/Diana
Christin sa…
Diana: Förmodligen har du en trygghet och styrka i dig som många saknar, däribland jag själv. Därför kan sånt där som rätt kläder och bra smink göra underverk med min känsla för dagen! I vart fall när jag ska upp på scen. Då behöver jag känna att jag äger den, på något sätt ...

Tack för peppen! Den suger jag åt mig! :)
Diana sa…
Åh, bara du inte missuppfattade mig...det är jag som inte kan kläd-/sminkgrejen...men det är ju absolut upp till var och en!!! Gör det du själv känner för!
Christin sa…
Jaså, neeej :) Jag förstod dig precis. Men det kanske "lät" lite konstigt när jag skrev ... haha!