O helga natt

Hur värmer ni upp inför jul? Några särskilda traditioner/rutiner/måsten?
 
Jag och Kristoffer har bott i vår lägenhet i fyra år, om jag räknar rätt, och jag slogs av tanken igår att det är så gott att verkligen bo in sig någonstans. För jag är urdålig på att hitta platser åt saker och ting, det brukar ta sin tid, och samma sak för hemkänslan, den att höra till. Nu hittar jag hit även i mina drömmar. Vi vet liksom var granen ska stå varje år, och det är stort!
Sedan har vi några jullåtar som är ett måste. Jag tror dock vi förstörde just det där med jullåtar för mamma i helgen. Hon brukar lyssna på Carolas julskiva, så började vi alla fnissa kring bordet och fråga om hon inte hört när Carola får spel på en Livets Ord-tokfest? Nej, det hade hon inte. Så klart, att gå från det här:




Till det här:




För att inte tala om ...




Ja. Det blev lite chockartat för mamma. Hon såg blek ut, stackaren. Därför funderar jag på att stifta ny jultradition i år, som ett slags tröst för Carolas märkligheter, och kanske också beställa en till mig själv. Så lyssnar vi på det här istället:




Klassiskt. Och lite fånigt samtidigt. Dessutom tror jag julen blir vit, med tanke på allt regn i somras, det känns som Nederbördens År, detta. Massa vitt:


Åh, vad jag längtar!

Idag ska det städas lite, och möbleras om till Kristoffers stora FÖRVÅNING när han kommer hem senare. Jag funderar också på att börja lite lätt på bok tre, den är enorm i mig, jättejättestor, som ett stor massa mitt i hjärnan. Förstår inte varför jag ska stoppa in så mycket detaljer, men det blir å andra sidan bra då. Tycker jag. Respons på Fågelbarn blir inte förrän på måndag då Ada är lite överhopad i nuläget. Och författare skriver, annars får vi abstinens.
Bok tre:


Jag älskar fabler. To state the obviously.

Kommentarer

Denise sa…
Jag är mer inne på ditt spår, de gamla tradionella artisterna ska det vara till jul, Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Nat King Cole och varför inte lite Elvis :)
Christin sa…
Jaaaa, Frank, och Ella, och jag gillar också Chris Reas "Coming home for christmas". Tänker alltid på att just köra hem till Vallda och julafton när jag hör den. Jag kan nästan se mig själv där i bilen, på väg ...