Tillbaka till samtiden 1

Jag får faktiskt rycka in på nya boklådejobbet redan idag! Alltså kommer jag inte gå hemma och såsa och vänta längre, och det är ett välkommet avbrott. Innan jag får jobba ska jag besiktiga bilen, dock. Och det är mindre roligt, lite sådär tråkigt egentligen. Jag hoppas det går fort.

Hur som helst. Fågelbarn ska få respons, det blir kanske om någon vecka, och snart, mycket snart, ska allt omslaget poppa upp här tillsammans med innehållsförteckning. Det ska även komma ännu ett honorar för boken från förlaget, så blir det till att bokföra och skicka in en preliminär självdeklaration igen (bara namnet får mig att må illa), det är också lite sådär skittråkigt. Tänk, när det är dags för bokslut, jag avlider. Jag har blivit precis det jag som ung sa att jag aldrig skulle bli; egenföretagare ... 
Därutöver har min gamla gymnasieskola, Aranäs i Kungsbacka, hört av sig och frågat om jag vill komma och föreläsa hos dem i början på nästa år, typ vecka fyra eller fem. Vilket jag så klart vill, nu tar jag mig i kragen och vågar saker. Det växer i mig, kan jag säga, jag går här hemma och prövar ut vad jag ska säga, snart sitter jag nog här och skriver ner alltsammans och börjar öva på allvar.

Så, en liten fredagssummering. Nu ska jag kila! Trevlig helg på er, och jag lovar; bättre bloggning nästa vecka.

Nya mobilen, jag och Kristoffer på Järntorget i veckan som var.

Kommentarer

Chriss sa…
Alltså, åhh, jag måste bara berätta hur spänd jag är på allt med Fågelbarn! Ser verkligen fram emot omslag och innehållsförteckning, kan jag säga! :)
Christin sa…
Så roligt, då är vi två! :) haha.. jag tyckte väldigt mycket om sist, när förlaget skrev baksidestext till kaninhjärta. Det blir ju som första lästolkningen. Boken blir verkligare från då, liksom sammanfattad :)