Full av kärlek

Det var en fin första föreläsning som författare. Mitt gamla gymnasium har förändrats, precis som det mesta gör med tiden, men jag fann allt min fiollärare från förr, och chefen för det hela är gammal barndomskamrat med min mamma. Där har ni Kungsbacka/Vallda i ett nötskal.

Tack, Josefine Möller och Meta Bergman, ni var så väldigt snälla och vänliga och varma, och gjorde att jag kände mig välkommen, inte ett dugg vilse! Tack också till Aranäs elever! Vilka utomordentligt smarta frågor ni hade till mig, jag blev alldeles yr i bollen av alla tankar de startade. Det var så spot on, som om ni redan förstår er på skrivandet och branschen. Bra som fan!

Lite promotion inför mitt besök.
 
Mycket tjusig skyltning, jag och Gilla Böcker tackar!
 
Josefine Möller, jag, Anna Weiner och Meta Bergman småpratar.
 
Vi fnissade en hel del, också, och det gillar jag!
 
En filur från Kungsbacka-Nytt dök upp, det gillar jag också!
 
 
Så var det dags!
 
Jag pratade på i ganska exakt 30 minuter.
 
Sedan åt vi lunch, och efter lunchen följde jag med en klass elever till deras klassrum.
 
De hade läst min bok och förberett frågor som var SÅ SMARTA. Jag kände mig väldigt smickrad som fick svara på dem, så tack!

Kommentarer

cyndi sa…
Ser ju finfint ut!
Det lät säkert bra också :-)
Är det många som har frågat om du vill komma och berätta om ditt författarliv och dina böcker?
Christin sa…
Ja, det var roligt :)

Det här är faktiskt första förfrågningen från en skola, och än så länge den enda. Sedan fick jag en förfrågande från LitteraLund om jag ville komma ner i april, vilket jag ju så klart vill! Så det är spridda skurar. Men det är bra träning :) ungdomar är ju så himla fina.
cyndi sa…
Jepp.
Dom är underbara ungskruttarna :-)

Då tipsar jag om dig ;-)

Högstadieelever och Kaninhjärta.
Det borde också vara en fantastisk kombination.
Bara man får dom att läsa...

Du får berätta mer om vad gymnasieeleverna sa och frågade!



Nina sa…
Va proffsig du ser ut!
Christin sa…
Nejmen, tack, Nina! :) Det var gott att höra.
Amanda sa…
Hejsan Christin!'Jättefin blogg!
Jag tänkte fråga om du skulle ha lite tid över att kolla på någonting som jag har skrivit?
Jag har nämligen lagt ut lite delar på "Kapitel 1" från en roman som jag håller på att skriva. Skulle bli superglad om du skulle vilja läsa och kanske kommentera?
Kram Amanda
http://www.kapitel1.se/amanda-sandstrom/korpens-sista-onskan3
Christin sa…
Hej Amanda, och tack för din kommentar!

Dessvärre har jag sällan tid över. Jag har funderingar på att starta upp en lektörstjänst, och ta betalt för kommentarsläsningar, men det är fortfarande på skissplanet.

Jag vet dock, av egna erfarenheter, att Kapitel1 är en bra plattform för just läsningar och kommentarer. Försök sprida din länk på FB, om du har en sida där, eller fråga öppet efter betaläsare som, som du, skriver böcker med sikte på utgivning. Då kan ni skapa en egen skriv- och läsgrupp som ger varandra konstruktiv kritik. Guld värt!

Stort lycka till!