Min kalender= uppdaterad!

Uppe i menyn kan ni se något som heter KALENDER. Där försöker jag samla alla viktiga datum under året. Nu är den uppdaterad, och det jag vet ska hända står med. En liten samling roligheter, helt enkelt, som på tisdag; föreläsning på mitt gamla gymnasium, Aranäs. Pirrigt och spännande! Det ska bli så roligt att träffa eleverna som går där nuförtiden, och se hur skolan ser ut, ombyggd och allt (jag kommer inte hitta någonstans, hjälp?). Det blir en heldag, först klockan tre cirka kommer jag bege mig hem igen. Efter min halvtimmeslånga föreläsning äter vi lunch, och sedan ska jag med eleverna till deras domäner, som det ju heter, så ska vi diskutera min bok. Mycket, mycket intressant.

Grejen är den att under tiden jag skriver, då har jag inga djupare tankar kring allt som hamnar bland orden. Jag har lite "jamen, det är ju såhär det gick till"-inställning. Med andra ord; jag söker inte efter någon särskild reaktion hos mina läsare, inget effektsökeri inte! Därför blir jag alltid lika förvånad, ibland chockad, av läsarnas reaktioner. De som hatat (hatat??) Mary, även Anne, de som stört sig på deras mjäkiga mamma, alltså, min text har rört upp riktiga känslor, och jag blir alldeles ställd.
Därför ska det bli mycket, mycket intressant, som sagt, att se vad eleverna tänker fråga, och vad jag ska svara. De har säkert tänkt mer än jag.

En liten rapport, sedan önskar jag er trevlig helg!
  • Fågelbarn går en sista runda hos Ada i dagarna, vi är supernära korr, sedan ska det skickas till tryck!
  • nästa vecka fixar vi baksidestext, sedan ska hela omslaget göras klart, och DET ser jag fram emot
  • överraskningen den 1 februari är också snart klar, ni missar väl inte? Kommer bli en fin liten grej för er som, som sagt, saknar tvillingarna

Kommentarer