Oglammigt

... och alldeles perfekt för skriv. Kristoffers farmor och farfar byggde Stugan på sextiotalet. Med god hjälp från farmors far och farfars far och allt vad det var. Här har samlats på minnen från då till nu. Minnen i form av kuriosa. Massor. Av kuriosa. Små, gröna glaskatter. En mus gjord av snäckskal. Mässingsfinurligheter. Dalahästar. Tallrikar på väggarna. Golvljusstakar, spinnrocka, en jättelik tunna som egentligen är ett barskåp. Man vänjer sig. I början är det som en käftsmäll att gå in här. Så mycket grejer överallt att man inte riktigt finner ro.
 
Nu finner jag ro. Redigeringsrunda ett på Fågelbarn is on! Frosten glittrar i gräsmattan utanför. Snart tänder vi väl en brasa. Innan dess sitter jag här med dubbel uppsättning stickat.  
 
 
Vad håller ni på med idag?

Kommentarer

cyndi sa…
Jobbar järnet.
Så vad skulle jag hit å göra?
Ååååh!
Du och dina miljöbeskrivningar.
Och jag och min hjärna ;-)
Christin sa…
Tss :) det är så. Man måste nästan koppla ner nätet. Eller ta bort nätverksnyckeln från anslutningen så det blir jättesvårt att bara kolla runt. Å andra sidan, det är ju mysigt när du tittar förbi :)
Nina sa…
När det är kyligt tycker jag raggsockor är viktigast!