Skit, också

Det blev inget pris den här gången heller. I feel so sad right now, SO sad.

Det känns, på något sätt, som att Kaninhjärta inte hittat alla sina läsare än, och jag tänker, ett pris hade verkligen hjälpt.

SO sad.

Uppdatering: inser just, när jag läser det här inlägget i efterhand, att min ton inte riktigt går igenom. Brukar ju vara så i skrift. Värst är när man försöker vara ironisk. Jag är inte SO sad som i JÄTTELEDSEN, utan SO sad som i, tja, Pluto i Disney? Ledsen i en bråkdels sekund, sedan fjantglad igen.
Såhär kan vi säga: när jag är ledsen på riktigt? Då kommer jag skriva det på svenska, och jag kommer vara väldigt utförlig.

Kommentarer

Jag förstår din besvikelse, och man har rätt att känna sig låg om något man hoppats på inte blivit förverkligat.

Samtidigt: i mina ögon har du gjort en superdebut med Kaninhjärta. Flera bra recensioner i stora tidningar, en massa buzz på nätet, översättning till annat språk ...

Har du sett serien Gengångare på SVT play? Annars är det precis din stil tror jag, suggestivt, kusligt, spöken, vackert foto. Väldigt, väldigt välgjort och lysande skådespeleri. Kanske kan vara något för att muntra upp en dålig dag?

Kram!
Du fick ju jättefina recensioner i "stora" pressen! De flesta debutanter blir ju inte recenserade alls.
Christin sa…
Åh, jag är mycket, mycket nöjd med min debut! Den har varit fantastisk på alla de sätt. Sedan brukar priser öppna ännu fler dörrar.

Tack för peppen, fina Janina! I will look.. kram!
Musimus (M) sa…
Åh, men priser kommer skall du se. Oundvikligt när man skriver som du gör =) Förr eller senare kommer de… Lite ketchupeffekt bara.

Under tiden kan du gotta dig lite i den gedigna exponeringen Kaninhjärta har fått som debut, samt det varma mottagandet av läsarna. Och… det största av allt kanske; du är ju en riktig, alldeles riktig författare av riktiga, utgivna böcker! (Till skillnad mot halvskrivna manus i skrivbordslådan eller ouppfyllda författardrömmar.) Bara det liksom… =)

Lycka till med sista deadlinespurten!
Christin sa…
Oj ... tack så hemskt mycket för peppen, Musimus! :) det var verkligen fina ord, precis vad jag behövde. Tack, och kram!