Poll-resultat

15 % vill läsa om mig. 17 % vill veta senaste nytt om just mina böcker. 32 % vill ha skrivtips, råd och snack. 37 % vill veta det jag vet om författarskap och bokbranschen i stort och smått.

Jag får ta mig en funderare på hur jag ska lägga upp bloggandet, framöver. För ni förstår, siffrorna är omkastade från mitt perspektiv. Jag kan 37 % av mitt vanliga liv. Alltså, det är väääldigt vanligt. Sedan, ibland, poffar det till, och då består ungefär 32 % av googlande och fynd (recensioner! omnämnanden!). 17 % av mitt liv är förlagskontakt. 15 %, om inte ännu mindre, står bokbranschen för. I mitt liv. Några tidningsintervjuer. Lite medverkande i olika sammanhang. Lite mässa till hösten. Men all tid däremellan, som jag bara lever, filar på nästa skrividé, skriver, det är det jag har att berätta om häröver. Och när så få faktiskt vill läsa om just precis det, då vet jag helt enkelt inte hur jag ska göra.

Det får bli lite sommarlov, för min del. Lite fundelurande och klurande, så kommer jag tillbaka i höst med en förhoppningsvis bra bloggplan!

Ha nu en riktigt härlig, varm, somrig sommar. Läs Kaninhjärta! Läs Fågelbarn! Gör det nu! Så ska jag skriva en bok om hur en flicka möter en pojke. Eller, snarare, hur en pojke bara råkar träffa en flicka. Helt utan att han egentligen planerade det.

Kommentarer

Nina sa…
Snygg bild till dina sista meningar!
Christin sa…
Ja, eller hur? :) den fångar faktiskt precis scenen jag skrivit!
Anonym sa…
gillar bloggen som den har varit hittills!
Christin sa…
Tack, anonym. Det är fint att veta.