En annan kul grej med bokmässan

... var att jag kunde gå rakt in. Eftersom jag höll i ett seminarium i år. Bara flashade lite med min fina namnbricka, så nickade vakterna och sa "välkommen".

Kände mig oerhört VIP.
Nästan så att det är svårt att skiljas från bricka, nu. Men kraften den besatt har ju mattats. Kvar finns bara lite glöd. Imorgon tror jag den har slocknat, helt, för att förpassas till ett arkiv i min hylla.
Vad gör alla luttrade författare med såna saker? Kastar? Känns så fel, på nåt sätt.


Kommentarer

Nej inte slänga, det kände inte jag heller att jag kunde (från förra året). Den ligger fortfarande bland annat jag samlat på mig, i den där burken som tycks vara utan botten, på skrivbordet... Bland gamla körkortet, kvitton med lustigheter på och danska pengar, du vet.
Christin sa…
Haha, ja! Jag kommer också spara min. Ska bara hitta en bra plats för den ...